Algemene reisvoorwaarden
Aansprakelijkheid ten aanzien van de boeking
De hoofdboeker (de 1e persoon op de boekingsbevestiging) is eindverantwoordelijk voor de afwikkeling en de betaling van de gehele boeking. Verder verloopt ook alle communicatie over de boeking via de hoofdboeker.
Reisdocumenten
U bent zelf verantwoordelijk voor het meebrengen van de juiste reisdocumenten. U dient altijd in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitskaart. Een rijbewijs is GEEN reisdocument!
Controleer daarom of:
- U uw reisdocument [paspoort of identiteitskaart] bij u heeft.
- Uw reisdocument nog geldig is.
- Uw reisdocument niet al eens is opgegeven als vermist.Zo ja: heeft u dan het vervangende reisdocument bij u?
(en niet het als vermist opgegeven reisdocument?).
Bus gemist
U dient uiterlijk 15 minuten voor de opgegeven opstaptijd bij de opstapplaats aanwezig te zijn. De bus wacht niet! Winkelbus is niet aansprakelijk voor het eventueel missen van de bus.
Roken in de bus
Het is niet toegestaan om tijdens de reis te roken in de bus.
Tijdens de stops die wij maken heeft u uiteraard wel de gelegenheid om de benen te strekken.
Zitplaatsen in de bus
Het is niet mogelijk om een voorkeur door te geven.
Minderjarige reiziger
Een minderjarige reiziger kan zonder ouder(s) en/of voogd(en) niet reizen met Winkelbus.
Betalingsvoorwaarden
Boekt u langer dan 6 weken voor vertrek, dan dient u een aanbetaling te doen. Dit doet u door te kiezen voor de betaalmethode ‘iDeal’. Het restant van het totaalbedrag voldoet u uiterlijk vier weken voor vertrek. Boekt u binnen zes weken voor vertrek dan voldoet u gelijk de gehele reissom.
Touringcarbedrijven
Winkelbus huurt touringcars (minimaal Comfort Class) in van diverse touringcarbedrijven. De luxe touringcars vervoeren u veilig en comfortabel naar uw bestemming. Alle voertuigen worden bestuurd door goed opgeleide chauffeurs, die regelmatig bijgeschoold worden, zodat u kunt rekenen op hun vakbekwaamheid.
Opstapplaatsen- en tijden
Bij elke reis kan een apart opstapschema worden aangemaakt langs maximaal 6 opstapplaatsen. Bij groepen vanaf 40 personen kunt u in overleg een extra opstapplaats creëren, let op: dit is afhankelijk van de rij- en rusttijdenwet en de beschikbaarheid. U kunt dit telefonisch aanvragen.
Opstapplaatsen- en tijden zijn onder voorbehoud en kunnen wijzigen/vervallen indien er geen beschikbaarheid is. U wordt dan doorverwezen naar de dichtstbijzijnde beschikbare opstapplaats. In de week voor vertrek ontvangt u een e-mail met hierin de definitieve opstapplaats en –tijd, door akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden geeft u aan dat u hiervan op de hoogte bent. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf om hiervan op de hoogte te zijn.
Bagage
U bent zelf verantwoordelijk voor uw bagage. Wij raden u aan om een reisverzekering af te sluiten voor evt. schade, verlies of diefstal van uw bagage, de reisorganisator kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. U dient zelf voor een reis- en annuleringsverzekering te zorgen. Mocht u toch schade, verlies of diefstal van uw bagage constateren dan bent u verplicht en verantwoordelijk om zelf aangifte te doen bij de politie en reisverzekering. Indien u dit niet doet dan loopt u het risico dat de verzekeringsmaatschappij uw declaratie niet in behandeling neemt en uw schade niet vergoedt.
Afwijkingen aan het reisprogramma
Het kan voorkomen dat geplande reisonderdelen komen te vervallen of gewijzigd worden wegens weersomstandigheden, verkeersomstandigheden, evenementen, overmacht of nationale en/of religieuze feestdagen. De reisorganisator kan hiervoor geen verantwoording aanvaarden. Vanzelfsprekend zal geprobeerd worden om u een zo goed mogelijk alternatief aan te bieden. Houdt u er verder rekening mee, dat op nationale feestdagen banken, winkels en musea vaak gesloten zijn en het openbaar vervoer niet of minder frequent rijdt.
Minimum aantal deelnemers
Het minimum aantal deelnemers is 40 per busreis. De reisorganisator heeft het recht de reis kosteloos te annuleren indien het minimum aantal deelnemers niet kan worden behaald. U wordt hier uiterlijk 48 uur (2 dagen) van tevoren van op de hoogte gesteld.
Indien u niet wenst deel te nemen aan een alternatieve datum dan kunt u schriftelijk aangeven dat u het geld terug wenst te ontvangen.
Let op: dit kan tot de vervaldatum welke in de annuleringsmail wordt vermeld, wanneer deze datum verstreken is vervalt de boeking automatisch.
Annulering door de reiziger
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd (alleen schriftelijk mogelijk door de hoofdboeker), kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen:
- bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 20% van het totaalbedrag*.
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van het totaalbedrag*;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van het totaalbedrag*;
- bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van het totaalbedrag*;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot en met de vertrekdag: Volledige totaalbedrag.
- Bij annuleringen van boekingen die gemaakt zijn via actie-sites of met een voucher/waardebon/reischeque, gelden 100% annuleringskosten.
* De annuleringskosten worden berekend over het totaalbedrag -/- reis- en/of annuleringsverzekering. De reis- en/of annuleringsverzekering dient u volledig te betalen.
Kortingscode/Reischeques
Kortingscode/reischeques zijn niet geldig in combinatie met andere kortingen/acties/vouchers, ook is er geen restitutie mogelijk. In geval van annulering vanuit Winkelbus, zal de bon vanaf dat moment met één jaar verlengd worden.
Reserveren en betalen
U kunt de busreis middels internet reserveren, boekingen worden behandeld op basis van beschikbaarheid. Wanneer u met meerdere personen tegelijkertijd boekt vormt u een groep. Het adres van de hoofdboeker fungeert dan als correspondentieadres en deze ontvangt dan ook de boekingsbevestiging. Tevens is de hoofdboeker hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele betaling. Op het moment dat via internet het formulier is verzonden, beschouwen wij dit direct als een definitieve reservering. Na reservering ontvangt u een bevestiging van de boeking, waarop het gereserveerde staat vermeld inclusief de reissom. Wanneer u langer dan 6 weken voor de vertrekdatum van uw reis boekt, dient u een aanbetaling te doen. Het restant van het totaalbedrag dient 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Voor alle boekingen binnen 6 weken voor vertrek geldt dat het bedrag direct in 1 keer moet worden voldaan.
Wijzigen
Indien u een wijziging wenst voor uw boeking (alleen via e-mail mogelijk) dan zijn hier wijzigingskosten aan verbonden. Deze bedragen €10,- per wijziging. Wijzigingen binnen 14 dagen voor vertrek zijn helaas niet mogelijk.
Brandstoftoeslagen
De reisorganisator heeft het recht de reissom aan te passen indien de brandstofkosten hiertoe aanleiding geven. De brandstoftoeslag zal nooit meer bedragen dan €1,- per dag per persoon.
Klacht
Wij doen er alles aan om de reizen naar behoren uit te voeren. Bent u ondanks niet tevreden over de uitvoering van uw reis of over onze service? Dan vernemen wij graag uw ervaringen om een passende oplossing te vinden. Een klacht dient u per e-mail via klacht@winkelbus.nl binnen 2 weken na afloop van de reis kenbaar te maken. U ontvangt dan binnen 2 weken een antwoord.
Fouten voorbehouden
Ondanks dat de reisorganisator de reizen met de grootste zorg heeft samengesteld, kan het toch voorkomen dat er fouten in de teksten en prijzen zijn ontstaan. Aan deze fouten kan en mag men geen rechten ontlenen.
Noodnummer
Het noodnummer van Winkelbus is uitsluitend bereikbaar voor noodgevallen tijdens uw reis.